شهر، این چند شب روشن بود.

 

چهار شب، چهار شبِ خاطره­انگیز و فراموش­نشدنی در محضر کیهان کلهر و گروه ارزنده­اش در شهر ساری سپری شد.

«شهر خاموش» برای نخستین­بار در چهارشبِ متوالی، 26، 27، 28 و 29 تیرماه سال 1398 در شهر ساری برگزار شد و با استقبال بی­نظیر علاقه­مندان به موسیقی کلهر مواجه گردید.

«شهر خاموش» آلبومی بی‌کلام از کیهان کلهر، موسیقی‌دان ایرانی، و بروکلین رایدر، کوارتت زهی آمریکایی است که طی سفری که این موزیسین آمریکایی به ایران و به شهر اصفهان داشت، با الهام از معماری زیبای صفویه و آتشگاه ساسانی، ساخته شد. این آلبوم در سبک‌های موسیقی کلاسیک و خاورمیانه‌ای در سپتامبر ۲۰۰۸/اسفند ۱۳۸۷ توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج میوزیک در سطح بین‌المللی، و توسط انتشارات آوای خورشید در سطح ایران منتشر شد.

نوازندگانی که در این کنسرت در کنار کیهان کلهر به اجرای زنده پرداختند، پدرام فریوسفی ویولن، نیلوفر محبی ویولن، میثم مروستی ویولا، آتنا اشتیاقی ویولنسل، فرشید پاتینیان باس و بهتاش ابوالقاسم کوبه­ای بودند.

این کنسرت از قطعاتِ «طرقه»، «آتشگاه»، «محبوب من مرا مرنجان» و «شهر خاموش» تشکیل شده است. قطعۀ تقریباً ۳۰ دقیقه‌ایِ «شهر خاموش» به عنوان هستۀ اصلی آلبوم شناخته می‌شود و آخرین قطعه­ای بود که در کنسرت «شهر خاموش» اجرا شد.

آخرین شب از این جرا که با حضور مسئولین استانی از قبیل عباس زارع، مدیرکل ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، برگزار شد تجیلیل از اساتید موسیقی مازندران را به همراه داشت. کیهان کلهر، از ابوالحسن خوشرو و محمدرضا اسحاقی، نام­آوران مازندرانی که میهمانان افتخاری واپسین شب کنسرت «شهر خاموش» بودند برای آمدنِ به روی سن دعوت به عمل آورد و با هدایایی از ایشان به پاس سال­ها تلاش بی­دریغ و بی­چشم­داشت در موسیقی مقامی تجلیل به عمل آورد.

این چهار شب در صورتی به پایان رسید که مردم هنردوستِ استان مازندران هم­چنان تقاضای تمدید «شب­های خاموش» را داشتند.

به هر روی در این چهار شب، شهر روشن بود. امید آن­که روشنایی دیر بپاید.

مهدیه کیهانی

 

عکاسان: عرفان غفوری، رسول محمدی، آقای ایجاد پناه

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید