رجبعلی رمضانی


استاد رجب رمضانی در تاریخ 1/9/1342 در روستای ساروکلای شهرستان قائمشهر دیده به جهان گشود.


وی در سال 1359 موسیقی را نزد استاد احمد محسن پور شروع نمود و سنتور را نزد کیومرث وندادی و ردیف موسیقی و آهنگ سازی را نزد استاد پشنگ کامکار فرا گرفت.
گروه امیر پازواری را در سال 1369 تشکیل داده و با این گروه تا کنون بیش از 25 اثر در زمینه شعر و موسیقی محلی مازندران ارائه نموده که از مشهورترین آنها می توان به نرگیس جار، هوژبر خوانی، بهار وارش، تش سما، ورف سما، سرونگ، لارما، تش سو، پس ته کویی و ... اشاره نمود.
همچنین در کنسرت ها و جشنواره های مختلف داخل و خارج از کشور فعالیت داشته ازجمله جشنواره مقامی کرمان، دهه فجر تهران، جشنواره چابهار، جشنواره کیش، جشنواره فولکلوریک پاریس، هامبورگ، برلین، هانوفر و کسب سه بار مقام برتر جشنواره مازندران.
وی هم اکنون در آموزشگاه های مختلف قائمشهر مشغول تدریس سنتور به هنرجویان می باشد.

 


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

رویداد ها و کنسرت ها

 
 

مصاحبه ها

 
 

مقالات و پژوهش ها

آواز حقانی یا صنم

آواز حقانی یا صنم

بازدید: 1005
مضمونِ شعرهای آن اخلاقی، عاشقانه و مسائل دینی است. حقانی که از مقام ها و رپرتوآر آوازی رایج در موسیقی مازندران است، معمولا در مجالس بزرگ سالان اجرا و خوانده می شود.احمد محسن پور، در کتابِ «در جستجوی نغمه  های گم شده» صفحه ی 38 می نویسد:«فرم دوازدهم معروف به...
آواز امیری

آواز امیری

بازدید: 1127
آ امیری (تَوری Tavriیا تَبَریTabari)   امیری یکی از مهم ‌ترین آوازهای سرتاسر مازندران و یکی از ارکان موسیقی مازندران است. ساز (معمولا للـه‌وا) آواز و شعر امیری سیستم هماهنگی را تشکیل می ‌دهند که اشعار امیر، ستون فقرات آن است. امیری بعد از نوروزخوانی، شاخص ‌ترین نمونه ‌های فرهنگ فولکلور می باشد که به ‌صورت مشترک در میان همه اهالی البرز استفاده...
آواز طالبا یا طالب طالبک

آواز طالبا یا طالب طالبک

بازدید: 1011
طالبا یکی از پایه های موسیقی مازندران است و روایتی است بر اساس سرگذشت طالب آملی که شاعرِ اوایل سده‌ ی یازدهم بوده است.اشعار این منظومه ی بلند داستانی، منسوب به «ستی النّسا» خواهرِ طالب و شاعر مشهور سبک هندی است که گویا در فراق برادر سروده است....
آواز نجما

آواز نجما

بازدید: 1352
آوازی است که بیشتر در مرکز و شرق رایج است. این آواز در اصل متعلق به منطقه فارس است، اما در دیگر نقاط ایران به ‌ویژه در خراسان نیز خوانده می ‌شود. متن آن شامل دوبیتی‌ هایی به فارسی است که به آواز اجرا می‌ شود و در تناوب با بخش‌ هایی به ‌صورت نثر و...
آواز هرایی یا ارایی

آواز هرایی یا ارایی

بازدید: 929
شاید به جرات بتوان ادعا کرد که مقام هرایی از فنی‌ ترین و با ساختارترین آوازهای مازندرانی است که در شرق مازندران مرسوم است. هرایی از رپرتوآر ساز دوتار است و موضوعی عاشقانه دارد. نوائی فریاد گونه از گفتگوی گل و بلبل و عاشق و معشوق می‌ باشد که به...
تشت لاک

تشت لاک

بازدید: 1123
لاک نوعی ظرف چوبی است که در مازندران از آن به عنوان سینی برای تمیز کردن غلاتو ریختن برنج پخته شده در آن در سر سفره و... استفاده میشده است و طی تکامل زندگی اجتماعی از جنس مس و بعدها از جنس های دیگر ساخته شد. برخی از آنها که صدای خوبی داشتند به عنوا...